vovvarochvavar

Alla inlägg under augusti 2010

Av Karina - 30 augusti 2010 12:52


...varför en del människor blir besatta av skor. I min ungdom var det kul att prova skor, men redan då hade jag följande problem:


Jag har normallång fotdel, men väääldigt låååånga tår, vilket gör att 42 inte alltid räcker i storlek åt mig. Damskor brukar ju sluta i den storleken. Jag har enbart foppatofflor, kängor och joggingskor (som jag trivs kanon i). Om man vid något tillfälle behöver ett par snyggare skor så har jag två val. Antingen gå i nyss nämda skor eller trycka ner fossingarna i ett par för korta skor. Fötterna är inte så breda, men långa. Jag har skostorlekar från 41 och uppåt, men finskor brukar alltid vara små i storlekarna, åtminstone de jag hittar. Jag kan ha foppatofflor i 41, men inte några andra skosorter.


Nu har jag alltså hittat ett par, i mitt tycke, kanonsnygga skor. Jag är inte ett dugg fåfäng, har inte en sån kropp man är fåfäng åt, men nu jag har stått vid hallspegeln och beundrat mina skor två dagar i rad... :-)


Det är klack på dem. Jag har inte gått med klackskor på minst 15 år, så jag kommer se ut som en trädocka på fyllan när jag ska gå in dem. Får hasa omkring hemma längs väggarna till att börja med.


Jag förstår att ni som ligger kring 37-40 i skostorlek kan bli besatta av skor. Det är ju jätteroligt när man hittar ett par snygga skor i sin storlek!



     

Kommer jag kunna gå i dessa?


Av Karina - 17 augusti 2010 13:41


När jag var liten läste jag ofta Bamse. Sen såg man Bamse på TV, läst av Olof Thunberg. Såg Stockholm Live för ett tag sen, och där var denna kille med:




Av Karina - 16 augusti 2010 21:25


Idag har Mirack vallat in sin första höna, eller i det här fallet, en tupp. Vi skulle stänga in dem för kvällen. Vi stod och väntade på en eftersläntrare som dröjde sig kvar i trädgården. Då passade en av ungtupparna på att knata ut ur hönsgården igen. Mirack såg den och gick mot den och motade in den så försiktigt igen.


Igår var fyra av ungtupparna in i huset och kollade in köket. Mirack såg lite fundersam ut över vad de gjorde där. Idag gick vuxna tuppen och två av hönorna in i hallen, men eftersom Mirack "låg i vägen" en bit in i hallen så gick de ut igen.


Idag hade vi en kopparorm/kopparödla på gården. Det är ju jättesällan man ser en sån (som tur är)! Den ser enorm ut på bilderna, men den var ca 30 cm lång och ca 1,5 cm i diameter. Den ringlade mot sambons sko. Han stod stilla, och plötsligt så ringlade ormen in framför klacken och ut på baksidan. Den var ju under skon, men jag som var barfota i foppatofflor skulle INTE ha stått kvar om den ringlat mot min sko. Hade den ringlat in i tofflan hade jag inte blivit alltför road!


        


           

     


Av Karina - 6 augusti 2010 18:42


Hemodlad mat, dvs "hemsk" mat. :-)


Jag och sambon hade årsdag i onsdags men då jobbade han, så vi tänkte äta lite gott ikväll istället. Idag har vi nämligen skördat vår första egna potatis. Det ni ser på bilden har vi plockat under en enda planta! I år köpte vi inte ens sättpotatis. I 5 kg-påsarna blir det ALLTID över och 2 kg-påsarna räcker inte. Vi satte helt enkelt ner några "vanliga" potatisar som jag köpt på Willys! De fick ligga och gro lite först bara. Hemodlad gurka har vi ätit ett tag, och på söndag kan vi nog äta vår första hemska tomat.


Mirack har hållt koll på hönsen hela eftermiddagen. Nu har hönsen knatat in, så han har däckat av fullständigt ute på grusplanen. Det är drygt att hålla koll på var de där irrpannorna är någonstans hela tiden... När han inte ens orkar ligga och gnaga på bollen, då vet man att han är trött!


      




Skapa flashcards