vovvarochvavar

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Jag förstår så väl...

Av Karina - 30 augusti 2010 12:52


...varför en del människor blir besatta av skor. I min ungdom var det kul att prova skor, men redan då hade jag följande problem:


Jag har normallång fotdel, men väääldigt låååånga tår, vilket gör att 42 inte alltid räcker i storlek åt mig. Damskor brukar ju sluta i den storleken. Jag har enbart foppatofflor, kängor och joggingskor (som jag trivs kanon i). Om man vid något tillfälle behöver ett par snyggare skor så har jag två val. Antingen gå i nyss nämda skor eller trycka ner fossingarna i ett par för korta skor. Fötterna är inte så breda, men långa. Jag har skostorlekar från 41 och uppåt, men finskor brukar alltid vara små i storlekarna, åtminstone de jag hittar. Jag kan ha foppatofflor i 41, men inte några andra skosorter.


Nu har jag alltså hittat ett par, i mitt tycke, kanonsnygga skor. Jag är inte ett dugg fåfäng, har inte en sån kropp man är fåfäng åt, men nu jag har stått vid hallspegeln och beundrat mina skor två dagar i rad... :-)


Det är klack på dem. Jag har inte gått med klackskor på minst 15 år, så jag kommer se ut som en trädocka på fyllan när jag ska gå in dem. Får hasa omkring hemma längs väggarna till att börja med.


Jag förstår att ni som ligger kring 37-40 i skostorlek kan bli besatta av skor. Det är ju jätteroligt när man hittar ett par snygga skor i sin storlek!



     

Kommer jag kunna gå i dessa?


 
 
Ingen bild

Jaana

31 augusti 2010 11:50

Ja, det var fina skor du har hittat.
Ja, hade man "normala" fötter, så skulle man nog hamna i kategorin "sko tokig".... men, men... nu får man ta det som finns i utbud.... och som passar ens fötter.

Kram!

 
Karina

Karina

31 augusti 2010 13:09

Men du har väl normalstora fötter?

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jaana

1 september 2010 12:17

Nja...det har jag väl. Men just nu är dom lite för breda :)

Kram!

 
Karina

Karina

1 september 2010 13:20

Aha. Ja är det inte det ena så är det det andra... :-(

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena

2 september 2010 16:53

Snygga skor, du fixar säkert att gå i dem.

 
Karina

Karina

3 september 2010 14:57

Om ni en vävkväll hör någon som släpper ner tio bowlingklot nerför trappan så är de bara jag som är på ingång. :-)

Nädå, det går bra att gå i dem. Över förväntan i alla fall.

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

 
Therese

Therese

10 september 2010 19:48

Meeeeen vad kul att du hittat min blogg!! :D
Skitsnygga skor du har hittat! Klart du kan gå i dom!;) KRAM!

http://haksberg.blogg.se

 
Karina

Karina

12 september 2010 11:50

Det går ganska bra att gå i dem, men OJ vad ont i fötterna man får när man inte är van med klackar!

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

 
Chrissie

Chrissie

23 september 2010 08:57

Karina!! Nu var det länge sedan man fick läsa lite här på bloggen!! Saknar det:-) Kom tillbaka!!

http://dromisar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 13 maj 2013 14:29

I helgen har det kläckts sju små dunbollar här hemma.         Mirack är väldigt betuttad i dem. :-)                                                              ...

Av Karina - 2 maj 2013 20:45


Idag fyller Mirack år. Han har uppnått pensionsålder, den aktningsvärda åldern 10 år! Än finns det dock fart i den gamla pälsen, denna film tog jag idag. :-)       Idag blev det god födelsedagsmat; filmjölk, slanggurka och vaniljmunk....

Av Karina - 12 december 2012 12:00

Idel tolvor... Det gick tyvärr inte att ställa in tiden 12:12 på bloggen, endast jämna kvartar kan man ställa in.   Detta är sista gången under vår livstid som detta datum kommer att inträffa. Nästa gång blir om 100 år; 12 december 2112. Det är j...

Av Karina - 2 december 2012 16:21

  Just nu gräddar jag två lussebullar. Jag har inte bakat dem själv, jag bara gräddar färdigt dem. Idag köpte jag nämligen två lussekatter på en julmarknad. Sambon tycker inte om saffran så jag brukar inte baka lussekatter till mig själv, utan jag ...

Av Karina - 2 december 2012 12:41

ROLIGA JULPAPPER:     www.scenicreflections.com iPad Walls ...

Ovido - Quiz & Flashcards