vovvarochvavar

Alla inlägg under maj 2012

Av Karina - 3 maj 2012 18:58


Här kommer videoklippet som jag inte kunde ladda upp igår. Det tog sex timmar att ladda upp denna film!!! Splendid!


Mirack fick en kamning med kardan efter filmningen eftersom hans byxor och frambenshår blivit lite yviga. Igen.


Handling:

Tuppen Fingal försöker locka med sig hönsen bort till gräsmattan vid fågelautomaten. Däremellan blir det en del flirtande med hönan Sara. Hönan Kolan springer först åt ena hållet, sen åt andra. Mitt i alltihopa kommer Mirack och kollar.


Se själva:



 



Av Karina - 2 maj 2012 21:41


Idag fyller Mirack nio år. Jag filmade honom och hönsen ute idag men det tog sån tid att ladda upp klippet på Bloggplatsen, så jag får försöka lägga in videoklippet senare. Likadant med bilderna. Folk deklarerar väl som galningar nu i det sista så det är säkert en väldans trafik på nätet. Jag lägger upp några bilder nu, resten får jag prova lägga ut senare.


Undrar om Mirack har fått en tioårskris och anstränger sig för att vara ung? Följande utspelade sig nämligen här tidigare på kvällen:


Mirack, jag och sambon stod nere vid vedboden. Där ligger några långa stora grenar som vi tog ner eftersom de gått av i senaste stormen. I alla fall. Mirack började nosa väldigt på en ca 4 meter lång "pinne". Om man säger "får jag pinnen" till Mirack så kommer han med den pinne han för tillfället fattat tycke för. Så också denna "pinne". Han drog ut den ur högen och började lattja med den, han till och med bar den. När vi sedan lade tillbaka "pinnen" på grenhögen eftersom vi skulle gå in så gick han helt sonika tillbaka och hämtade den igen. :-)


En behändig liten "pinne".


 


   

Det var ju MIN pinne! Jag hämtar den igen!



  En skål ostkrokar är väl på sin plats när man fyller år?


Av Karina - 1 maj 2012 20:35


Ni kanske undrar varför mina blogginlägg från 1 maj 2010, 2011 och 2012 alltid heter "Sköna maj välkommen"? Jo, för att det är vååååår... ;-)


Idag har det varit riktigt fint vårväder. Kapten Jordfräs och hans fem assistenter (tupp och hönor) har legat ute i solen och gottat sig. De har gjort sig en håla i komposten där de ligger och solar.


   

Brana och Sara är välkamouflerade inne i syrenbuskarna.  

Skapa flashcards