vovvarochvavar

Alla inlägg under september 2011

Av Karina - 19 september 2011 17:47

Igår var vi på två besök.


På ena stället var deras barnbarn där och hälsade på, och han hade precis varit och hämtat en engelsk staffevalptik. Hon var 8 veckor gammal.


På det andra stället träffade vi en 10 veckor gammal bebis. Där har de också en hund, och hon sniffade mycket på oss. Dels så luktade vi Mirack, och så valplukten förstås. När vi sedan kom hem så blev vi väldigt besniffade av Mirack. Valp- bebis- fika- katt- och hundlukt! :-)

Av Karina - 11 september 2011 19:10


Tänk att det gått hela 10 år sedan terrorattentaten i USA. Var je år 11 september sedan tragedin så tänds två ljuspelare på Ground Zero där tornen en gång stod. Inte heller att förglömma de drabbade vid de andra attentatsplatserna samt alla i tornen, passagerarna och personalen i planen samt räddningsmanskapet som fick sätta livet till denna dag. Många som frivilligt hjälpte till vid katastrofplatserna har idag oerhörda problem med luftvägarna efter att ha andats in gifter under räddningsarbetet.


Jag minns så väl att jag hade slagit på TV:n på eftermiddagen tisdagen 11 september strax före tre. Jag såg att ett flygplan hade flygit in i ett av tvillingtornen i World Trade Center på Manhattan. Det första jag tänkte var att "Vad är det för klantmopp till turist som lyckas med nåt sånt? Hade han somnat?"


Jag hade väntat mig att det var ett litet fritidsplan som bara kraschat in i masten på taket så den gått av, eller i varje fall en mindre skada på fasaden. Sen när de visade fler bilder såg jag att det nog inte var ett särskilt litet flygplan, och definitivt inga små skador. Då rätt som det var hördes ett motorljud som kom närmare och närmare, och live såg jag och många andra hur det andra tornet blev träffat av ett stort plan. Då insåg man verkligen allvaret.


Den världskända silhuetten över Manhattan, New York hade förändrats för alltid.







Skapa flashcards