vovvarochvavar

Direktlänk till inlägg 11 september 2011

11 september

Av Karina - 11 september 2011 19:10


Tänk att det gått hela 10 år sedan terrorattentaten i USA. Var je år 11 september sedan tragedin så tänds två ljuspelare på Ground Zero där tornen en gång stod. Inte heller att förglömma de drabbade vid de andra attentatsplatserna samt alla i tornen, passagerarna och personalen i planen samt räddningsmanskapet som fick sätta livet till denna dag. Många som frivilligt hjälpte till vid katastrofplatserna har idag oerhörda problem med luftvägarna efter att ha andats in gifter under räddningsarbetet.


Jag minns så väl att jag hade slagit på TV:n på eftermiddagen tisdagen 11 september strax före tre. Jag såg att ett flygplan hade flygit in i ett av tvillingtornen i World Trade Center på Manhattan. Det första jag tänkte var att "Vad är det för klantmopp till turist som lyckas med nåt sånt? Hade han somnat?"


Jag hade väntat mig att det var ett litet fritidsplan som bara kraschat in i masten på taket så den gått av, eller i varje fall en mindre skada på fasaden. Sen när de visade fler bilder såg jag att det nog inte var ett särskilt litet flygplan, och definitivt inga små skador. Då rätt som det var hördes ett motorljud som kom närmare och närmare, och live såg jag och många andra hur det andra tornet blev träffat av ett stort plan. Då insåg man verkligen allvaret.


Den världskända silhuetten över Manhattan, New York hade förändrats för alltid.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 13 maj 2013 14:29

I helgen har det kläckts sju små dunbollar här hemma.         Mirack är väldigt betuttad i dem. :-)                                                              ...

Av Karina - 2 maj 2013 20:45


Idag fyller Mirack år. Han har uppnått pensionsålder, den aktningsvärda åldern 10 år! Än finns det dock fart i den gamla pälsen, denna film tog jag idag. :-)       Idag blev det god födelsedagsmat; filmjölk, slanggurka och vaniljmunk....

Av Karina - 12 december 2012 12:00

Idel tolvor... Det gick tyvärr inte att ställa in tiden 12:12 på bloggen, endast jämna kvartar kan man ställa in.   Detta är sista gången under vår livstid som detta datum kommer att inträffa. Nästa gång blir om 100 år; 12 december 2112. Det är j...

Av Karina - 2 december 2012 16:21

  Just nu gräddar jag två lussebullar. Jag har inte bakat dem själv, jag bara gräddar färdigt dem. Idag köpte jag nämligen två lussekatter på en julmarknad. Sambon tycker inte om saffran så jag brukar inte baka lussekatter till mig själv, utan jag ...

Av Karina - 2 december 2012 12:41

ROLIGA JULPAPPER:     www.scenicreflections.com iPad Walls ...

Skapa flashcards