vovvarochvavar

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

Hemsk potatis

Av Karina - 6 augusti 2010 18:42


Hemodlad mat, dvs "hemsk" mat. :-)


Jag och sambon hade årsdag i onsdags men då jobbade han, så vi tänkte äta lite gott ikväll istället. Idag har vi nämligen skördat vår första egna potatis. Det ni ser på bilden har vi plockat under en enda planta! I år köpte vi inte ens sättpotatis. I 5 kg-påsarna blir det ALLTID över och 2 kg-påsarna räcker inte. Vi satte helt enkelt ner några "vanliga" potatisar som jag köpt på Willys! De fick ligga och gro lite först bara. Hemodlad gurka har vi ätit ett tag, och på söndag kan vi nog äta vår första hemska tomat.


Mirack har hållt koll på hönsen hela eftermiddagen. Nu har hönsen knatat in, så han har däckat av fullständigt ute på grusplanen. Det är drygt att hålla koll på var de där irrpannorna är någonstans hela tiden... När han inte ens orkar ligga och gnaga på bollen, då vet man att han är trött!


      




 
 
Chrissie

Chrissie

6 augusti 2010 20:53

Då önskar jag er en trevlig middag och firande av årsdag:-) Finns ju inget godare än egen potatis!!
Njut och ha det så bra!!

http://dromisar.bloggagratis.se

 
Karina

Karina

6 augusti 2010 21:18

Tack tack! Potatisen var god!

Mirack har vaknat till liv igen, han ligger ute och biter i sin boll nu... :-)

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

 
anonym

anonym

7 augusti 2010 11:47

Riktigt bra kommentar. Det finns 40-åringar som beter sig som jag vet inte vad. Jag håller med dig.
Vad gott med egengjord mat. =)

http://tvminnen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 13 maj 2013 14:29

I helgen har det kläckts sju små dunbollar här hemma.         Mirack är väldigt betuttad i dem. :-)                                                              ...

Av Karina - 2 maj 2013 20:45


Idag fyller Mirack år. Han har uppnått pensionsålder, den aktningsvärda åldern 10 år! Än finns det dock fart i den gamla pälsen, denna film tog jag idag. :-)       Idag blev det god födelsedagsmat; filmjölk, slanggurka och vaniljmunk....

Av Karina - 12 december 2012 12:00

Idel tolvor... Det gick tyvärr inte att ställa in tiden 12:12 på bloggen, endast jämna kvartar kan man ställa in.   Detta är sista gången under vår livstid som detta datum kommer att inträffa. Nästa gång blir om 100 år; 12 december 2112. Det är j...

Av Karina - 2 december 2012 16:21

  Just nu gräddar jag två lussebullar. Jag har inte bakat dem själv, jag bara gräddar färdigt dem. Idag köpte jag nämligen två lussekatter på en julmarknad. Sambon tycker inte om saffran så jag brukar inte baka lussekatter till mig själv, utan jag ...

Av Karina - 2 december 2012 12:41

ROLIGA JULPAPPER:     www.scenicreflections.com iPad Walls ...

Ovido - Quiz & Flashcards