vovvarochvavar

Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Fler vävbilder

Av Karina - 4 maj 2010 13:36

Här kommer några fler bilder från gårdagens besök på vävstugan i Gustafs:



   

Den här väven kallas munkabälte. Man kan ha den till dukar, gardiner, möbeltyg, mm. 




Eller varför inte en snofsig handväska?




Den här väven, som man kan ha bland annat till löpare och bordstabletter, tycker de om att göra i vävstugan. De har vävt ca 240 (!) meter av den här vävtypen!!!




   

Halsdukar kan man också väva.




Kuddar i hålkrus.




  

Har man åt h-e för mycket reklamblad som ligger och skräpar hemma kan man väva sådana här festliga kreationer. Tror att det är ett insyn/solskydd.



Fler vävbilder kommer att läggas upp inom kort.       

 
 
Ingen bild

Lena

4 maj 2010 15:30

Fina bilder speciellt på vovven. Mattmönstret heter kattfot :-)

 
Karina

Karina

4 maj 2010 21:00

Aha. Fel ände på katten...

Kattfot var det ju! Kommer på det nu när du säger det. Jag som illustrerade med kattögon och allt! :-) :-)

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

 
Karina

Karina

4 maj 2010 21:08

Lena:

Kul att du gillade bilderna! Skulle skrivit det nyss men blev väl så till mig när jag hade fel kattkroppsdel att jag missade att göra det... :-)

På URL skriver man sin bloggadress ifall man har någon. Då länkas bloggen till namnet du skriver i Från-rutan.

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 13 maj 2013 14:29

I helgen har det kläckts sju små dunbollar här hemma.         Mirack är väldigt betuttad i dem. :-)                                                              ...

Av Karina - 2 maj 2013 20:45


Idag fyller Mirack år. Han har uppnått pensionsålder, den aktningsvärda åldern 10 år! Än finns det dock fart i den gamla pälsen, denna film tog jag idag. :-)       Idag blev det god födelsedagsmat; filmjölk, slanggurka och vaniljmunk....

Av Karina - 12 december 2012 12:00

Idel tolvor... Det gick tyvärr inte att ställa in tiden 12:12 på bloggen, endast jämna kvartar kan man ställa in.   Detta är sista gången under vår livstid som detta datum kommer att inträffa. Nästa gång blir om 100 år; 12 december 2112. Det är j...

Av Karina - 2 december 2012 16:21

  Just nu gräddar jag två lussebullar. Jag har inte bakat dem själv, jag bara gräddar färdigt dem. Idag köpte jag nämligen två lussekatter på en julmarknad. Sambon tycker inte om saffran så jag brukar inte baka lussekatter till mig själv, utan jag ...

Av Karina - 2 december 2012 12:41

ROLIGA JULPAPPER:     www.scenicreflections.com iPad Walls ...

Ovido - Quiz & Flashcards