vovvarochvavar

Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Rolig skylt

Av Karina - 9 maj 2010 14:32

Igår var vi ute en sväng med amerikanaren, vi var på familjerally. Det var jätteroligt! Mirack träffade en kompis också, rottweilertiken Dixie. Hon löpte, så hon var väldigt intresserad av Mirack. Han är dock kastrerad.



Den här roliga skylten såg vi på ett industriområde. Jag var bara tvungen att hoppa ur bilen och ta kort på den! Hoppas ingen som läser detta och är ärkefeminist tar illa vid sig...


Jag är själv feminist i den bemärkelsen att jag tycker att män och kvinnor ska ha lika lön baserat på deras arbete, inte beroende på om de heter Gudrun eller Greger. Jag tycker inte heller att kvinnor eller män ska ha förtur till vissa tjänster. Det ska gå på meriter och lämplighet som person. Ibland står det ju, för att fördela så ser vi gärna kvinnliga sökande. Ska jag ha ett jobb vill jag att det är för att de tror att jag kan tillföra något, inte för att jag råkar vara tjej.


Oj, så debattigt det blev... :-)


Senare idag ska vi lysa ägg. De har legat på ruvning i två veckor. Det är en vecka kvar, och nu brukar man se tydligt om det är kycklingar i äggen eller inte.

Jag är jättenyfiken!

 
 
Chrissie

Chrissie

9 maj 2010 20:49

Jag är OCKSÅ nyfiken på de där äggen!!:-)

Haha, skrattade gott åt skylten!! Feminist i all ära, men jag vill fortfarande att en man ska öppna dörren för mig och köpa blommor:-))))

Ha det så bra!

http://dromisar.bloggagratis.se

 
Chrissie

Chrissie

9 maj 2010 20:50

Skulle ju inte stå feminist i all ära..Skulle stå feminism!

http://dromisar.bloggagratis.se

 
Karina

Karina

9 maj 2010 22:06

Chrissie:
Hihi, gammal hederlig uppvaktning med blommor och hålla upp dörrar är ju helt OK... :-)


Lovar att lägga in kycklingbilder på bloggen ifall det blir några. Vi saknar vår gamla Mamma Höna, en höna vi hade förut som dog av ålderdom för ett par år sen. Henne kunde man anförtro kycklingar som kom från kläckaren. Hon behövde inte ens vara sur, hon accepterade dem som sina egna direkt. Kycklingarna klarar sig ju ändå, men det är bra att en vuxen höna visar hur man ska hitta mat och så. De brukar ändå lära sig av de andra hönorna. Våra höns har alltid varit feminister. De går sina egna vägar, går in när de vill och sprätter där det passar dem. Tuppen brukar kalla på dem (de har skött sig bra jämt, men fjäderfeministerna har oftast struntat i dem)när han hittar mat och när det är dags att gå och lägga sig. Enda gångerna de brytt sig är när tuppen varnat för fara. Då har de lyssnat.

Apropå skylten:
LEVANDE djur?!? Tror ingen väntar sig att det ska kuta omkring en massa kokadaver på området!!!

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 13 maj 2013 14:29

I helgen har det kläckts sju små dunbollar här hemma.         Mirack är väldigt betuttad i dem. :-)                                                              ...

Av Karina - 2 maj 2013 20:45


Idag fyller Mirack år. Han har uppnått pensionsålder, den aktningsvärda åldern 10 år! Än finns det dock fart i den gamla pälsen, denna film tog jag idag. :-)       Idag blev det god födelsedagsmat; filmjölk, slanggurka och vaniljmunk....

Av Karina - 12 december 2012 12:00

Idel tolvor... Det gick tyvärr inte att ställa in tiden 12:12 på bloggen, endast jämna kvartar kan man ställa in.   Detta är sista gången under vår livstid som detta datum kommer att inträffa. Nästa gång blir om 100 år; 12 december 2112. Det är j...

Av Karina - 2 december 2012 16:21

  Just nu gräddar jag två lussebullar. Jag har inte bakat dem själv, jag bara gräddar färdigt dem. Idag köpte jag nämligen två lussekatter på en julmarknad. Sambon tycker inte om saffran så jag brukar inte baka lussekatter till mig själv, utan jag ...

Av Karina - 2 december 2012 12:41

ROLIGA JULPAPPER:     www.scenicreflections.com iPad Walls ...

Ovido - Quiz & Flashcards