vovvarochvavar

Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Älgsafari

Av Karina - 20 februari 2011 17:11


I fredags var vi ute på en biltur. Då såg vi en älgko med två kalvar. Det är med största sannolikhet samma älgar som sambon såg i det området i höstas. Första gången var kalvarna ganska nykläckta eftersom de var alldeles röda och lite vingelbenta. Några veckor senare såg han dem igen, och då var kalvarna lite stadigare på benen. Nu var de inte så små längre...


Älgarna var så oerhört bra kamouflerade. Vi såg bara en älg först. Vi backade tillbaka för att titta på den och efter en stund rörde det sig plötsligt bakom tallgrenarna och två huvuden till blev synliga. Om de hade stått alldeles stilla hade det nog dröjt innan vi kunnat urskilja dem.


Bilderna är inte av bästa kvalitet men det var på ganska långt håll + att det höll på att skymma.


Månen var väldigt stor och vacker den kvällen. Dock svårt att få en bra bild av den.



 




       


      


     



 
 
Chrissie

Chrissie

20 februari 2011 18:33

Det är mäktiga djur, och hur ofta man än ser dem, så är det lika fascinerande varje gång! Hoppas de gör en "Hälge" och gömmer sig bakom en trädstam när jägarna är i farten;-)
Naturen är vacker!!
//

http://dromisar.bloggagratis.se

 
Karina

Karina

20 februari 2011 19:05

Chrissie:

Ja, naturen är vacker. Hur mycket jag än avskyr snö och vinter så kan jag inte förneka att det är oerhört vackert när man ser stora skogar med snötäckta träd.

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

 
Jaana

Jaana

21 februari 2011 08:53

Vilka bra bilder! Trots skymning och "kuragömma" bland tallplantorna =)
Månbilden var ju bra! Vet själv vilka problem jag har att ta kort på månen, när det är mörkt. Så där bra kort på månen har då jag aldrig lyckats ta.... än... =)

Kram!

http://jaanasgottoblandat.blogg.se

 
Karina

Karina

21 februari 2011 18:12

Tack Jaana!

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

 
Karina

Karina

21 februari 2011 18:13

Månen såg ut lite som månar i varulvsfilmer med träden i förgrunden... :-)

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 13 maj 2013 14:29

I helgen har det kläckts sju små dunbollar här hemma.         Mirack är väldigt betuttad i dem. :-)                                                              ...

Av Karina - 2 maj 2013 20:45


Idag fyller Mirack år. Han har uppnått pensionsålder, den aktningsvärda åldern 10 år! Än finns det dock fart i den gamla pälsen, denna film tog jag idag. :-)       Idag blev det god födelsedagsmat; filmjölk, slanggurka och vaniljmunk....

Av Karina - 12 december 2012 12:00

Idel tolvor... Det gick tyvärr inte att ställa in tiden 12:12 på bloggen, endast jämna kvartar kan man ställa in.   Detta är sista gången under vår livstid som detta datum kommer att inträffa. Nästa gång blir om 100 år; 12 december 2112. Det är j...

Av Karina - 2 december 2012 16:21

  Just nu gräddar jag två lussebullar. Jag har inte bakat dem själv, jag bara gräddar färdigt dem. Idag köpte jag nämligen två lussekatter på en julmarknad. Sambon tycker inte om saffran så jag brukar inte baka lussekatter till mig själv, utan jag ...

Av Karina - 2 december 2012 12:41

ROLIGA JULPAPPER:     www.scenicreflections.com iPad Walls ...

Ovido - Quiz & Flashcards