vovvarochvavar

Direktlänk till inlägg 15 maj 2010

Ägg

Av Karina - 15 maj 2010 17:24

På bilden nedan  ser man hur en kyckling har pickat hål i skalet för att så småningom ta sig ut. Det brukar ta tid innan kycklingen är helt framme ur ägget.

Det som ser ut som en smutsfläck är hålet som kycklingen gjort.



  

 
 
Chrissie

Chrissie

15 maj 2010 19:48

Åh vad spännande! Jag håller också tummarna. Hoppas på att få se bilder sen på de små sötingarna när de väl är ute!!!

http://dromisar.bloggagratis.se

 
Jaana

Jaana

15 maj 2010 21:20

Va spännande.... när man inte vet nå hur många det blir. Eller vet ni???

http://jaanasgottoblandat.blogg.se

 
Karina

Karina

15 maj 2010 23:28

Har nyss tittat till äggen. Det piper i några och flera ägg ser man hur de rör sig.

Chrissie:
Självklart blir det bilder!!! :-)

Jaana:
Vet inte säkert. Ligger 18 ägg kvar i kläckaren.

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

 
Karina

Karina

16 maj 2010 06:53

Vet då inte varför jag skrev 18, måste ha tänkt på nåt annat! 20 ägg ska det vara.

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 13 maj 2013 14:29

I helgen har det kläckts sju små dunbollar här hemma.         Mirack är väldigt betuttad i dem. :-)                                                              ...

Av Karina - 2 maj 2013 20:45


Idag fyller Mirack år. Han har uppnått pensionsålder, den aktningsvärda åldern 10 år! Än finns det dock fart i den gamla pälsen, denna film tog jag idag. :-)       Idag blev det god födelsedagsmat; filmjölk, slanggurka och vaniljmunk....

Av Karina - 12 december 2012 12:00

Idel tolvor... Det gick tyvärr inte att ställa in tiden 12:12 på bloggen, endast jämna kvartar kan man ställa in.   Detta är sista gången under vår livstid som detta datum kommer att inträffa. Nästa gång blir om 100 år; 12 december 2112. Det är j...

Av Karina - 2 december 2012 16:21

  Just nu gräddar jag två lussebullar. Jag har inte bakat dem själv, jag bara gräddar färdigt dem. Idag köpte jag nämligen två lussekatter på en julmarknad. Sambon tycker inte om saffran så jag brukar inte baka lussekatter till mig själv, utan jag ...

Av Karina - 2 december 2012 12:41

ROLIGA JULPAPPER:     www.scenicreflections.com iPad Walls ...

Ovido - Quiz & Flashcards