vovvarochvavar

Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

I'm to old for this shit...

Av Karina - 12 maj 2010 12:58

Att vara arbetslös är aldrig roligt. Att ha soprent på kontot när det är tre veckor kvar till nästa utbetalning är inte heller roligt. Omöjligt att lägga undan nåt är det också. När man betalt räkningar och handlat mat så är pengarna slut. :-(


Nä, man ska vara 22, ha 30 års arbetslivserfarenhet och inte se en dag äldre ut än 18!!! Där sprack det ju på alla tre punkter kan man ju lugnt säga!


Som jag ser det har jag två alternativ.

1. Gör det bästa av situationen.

2. Lägg dig i jordkällaren och deppa ihop, då går det åt mindre mat och glödlampor, det blir billigare så.


Jag väljer alternativ 1.


Alla tror automatiskt att ALLA arbetslösa är nere i nerverna för att de känner sig så värdelösa, iiiingen vill ha dem.


Så känner inte jag. För mig ligger inte problemet där. Mitt problem består i att jag inte kan få pengarna att räcka, fast jag snålar och handlar billigt, köper storpack när det är extrapris. Man blir ju inte precis rik på A-kassa, och det är ju inte meningen heller.


NÅGOT SOM JAG TYCKER ÄR LÖJLIGT:

Arbetssökare får ett helvete med A-kassan om man har deltidsjobb, det ska skickas in intyg på allt HELA TIDEN! De som bestämmer säger att det är för att uppmuntre arbetsgivare att anställa på heltid istället för deltid. SÅ JÄÄÄVLA LÖJLIGT OCH IDIOTISKT PÅSTÅENDE!!! DET SKITER VÄL ARBETSGIVARNA I!!!


Man söker de jobb man har kompetens för samt några till. Oftast får man inte ens ett "Nej tack och stick och brinn"- brev att de valt en annan sökande. Oftast söker man ju elktroniskt, vore det för mycket begärt att skicka en enkel reply, tack men nej tack?!?


Jag vet inte om jag har åldern emot mig eller som fördel, det beror på vilket yrke man söker.


TRO NU INTE ATT JAG TYCKER "ÅÅÅH VAD DET ÄR SYND OM MIG SOM ÄR ARBETSLÖS".


Jag bara undrar hur jag ska få det att gå ihop varje månad.


NÅGON SOM BEHÖVER ANSTÄLLA EN RECEPTIONIST ELLER SEKRETERARE???


 
 
Jaana

Jaana

12 maj 2010 14:18

Ja, fy fabian för att behöva vara arbetslös i dessa dagar!!! Ni/de har det inte lätt!!!
Jag håller fullständigt med dig om att det är så jävla idiotiskt det där med att man inte får stämpla deltid. HUR JÄVLA DUMT SOM HELST!!!!!!!!!!
Usch ja, dessa pengar. Även om man jobbar så kan man ha lite svårt att få det gå ihop vissa månader... så jag kan bara tänka hur det är för det arbetslösa......

Men det är bra att du kämpar på och inte ger upp hoppet!

Kram!!!

http://jaanasgottoblandat.blogg.se

 
Karina

Karina

12 maj 2010 22:44

Jaana:
Ja, istället för att A-kassan ska bli glad att man lyckats fixa åtminstone ett deltidsjobb så ska man istället få på tafsen för det med alla dessa papper och intyg och begränsade deltidsdagar.

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 13 maj 2013 14:29

I helgen har det kläckts sju små dunbollar här hemma.         Mirack är väldigt betuttad i dem. :-)                                                              ...

Av Karina - 2 maj 2013 20:45


Idag fyller Mirack år. Han har uppnått pensionsålder, den aktningsvärda åldern 10 år! Än finns det dock fart i den gamla pälsen, denna film tog jag idag. :-)       Idag blev det god födelsedagsmat; filmjölk, slanggurka och vaniljmunk....

Av Karina - 12 december 2012 12:00

Idel tolvor... Det gick tyvärr inte att ställa in tiden 12:12 på bloggen, endast jämna kvartar kan man ställa in.   Detta är sista gången under vår livstid som detta datum kommer att inträffa. Nästa gång blir om 100 år; 12 december 2112. Det är j...

Av Karina - 2 december 2012 16:21

  Just nu gräddar jag två lussebullar. Jag har inte bakat dem själv, jag bara gräddar färdigt dem. Idag köpte jag nämligen två lussekatter på en julmarknad. Sambon tycker inte om saffran så jag brukar inte baka lussekatter till mig själv, utan jag ...

Av Karina - 2 december 2012 12:41

ROLIGA JULPAPPER:     www.scenicreflections.com iPad Walls ...

Ovido - Quiz & Flashcards