vovvarochvavar

Direktlänk till inlägg 2 juli 2011

Änglatrumpeter änglatrumpeter änglatrumpeter!

Av Karina - 2 juli 2011 20:19

Jag älskar änglatrumpeter. De är så otroligt vackra! Jag önskar att möjligheten fanns att köpa en massa olika sorter och ha i trädgården.


Änglatrumpeterna som vi har nu är väl inte av någon märkvärdig storlek. De får MÄNGDER med hönsgödsel och vatten, men våra blommar aldrig med sådana där stora blomkaskader. Det största antalet vi haft på en planta är 16 blommor samtidigt, 22 totalt under sommaren. Den hade vi i en 100-literskruka. Den hade många väldigt vackra bladkronor med gröna, friska blad. Den använde förmodligen all sin energi till att sätta blad istället för knoppar.


Förra året var det bara en trumpet som han blomma innan det var dags för vinterförvaring. De fick knoppar så himla sent, och när vi tog in dem så ramlade knopparna av.


Här ska ni få njuta av bilder på vackra änglatrumpeter:


                 

             


 
 
Ingen bild

marie i gräsberg

8 juli 2011 09:48

Hej, hoppas att allt är bra med er, här är allt bra, vilka otroligt vackra änglatrumpter du har. kram Marie

 
Karina

Karina

10 juli 2011 12:19

Hoppas allt är bra med er också Marie!

Nej nej, det är inte mina blommor!!! Våra trumpeter har inte ens knoppar än! ;-)

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

 
Karina

Karina

14 juli 2011 12:02

Fast jag önskar att vi hade så fina änglatrumpeter! :-)

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 13 maj 2013 14:29

I helgen har det kläckts sju små dunbollar här hemma.         Mirack är väldigt betuttad i dem. :-)                                                              ...

Av Karina - 2 maj 2013 20:45


Idag fyller Mirack år. Han har uppnått pensionsålder, den aktningsvärda åldern 10 år! Än finns det dock fart i den gamla pälsen, denna film tog jag idag. :-)       Idag blev det god födelsedagsmat; filmjölk, slanggurka och vaniljmunk....

Av Karina - 12 december 2012 12:00

Idel tolvor... Det gick tyvärr inte att ställa in tiden 12:12 på bloggen, endast jämna kvartar kan man ställa in.   Detta är sista gången under vår livstid som detta datum kommer att inträffa. Nästa gång blir om 100 år; 12 december 2112. Det är j...

Av Karina - 2 december 2012 16:21

  Just nu gräddar jag två lussebullar. Jag har inte bakat dem själv, jag bara gräddar färdigt dem. Idag köpte jag nämligen två lussekatter på en julmarknad. Sambon tycker inte om saffran så jag brukar inte baka lussekatter till mig själv, utan jag ...

Av Karina - 2 december 2012 12:41

ROLIGA JULPAPPER:     www.scenicreflections.com iPad Walls ...

Ovido - Quiz & Flashcards