vovvarochvavar

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Eric Saade kan vara stolt!

Av Karina - 15 maj 2011 00:35

Så var ESC över för i år.


Vinnare: Azerbaijan

Trea: SVERIGE!!!


Jag brukar alltid kolla på omröstningen. Var de första tre tolvorna hamnar brukar kunna ge en riktlinje åt vilket håll det lutar. I år fick nästan alla tolvpoängare utom 4-5 länder, det var väldigt spridda skurar. Roligt tycker jag, annars brukar en eller två länder dela på alla tolvor och det blir inte så spännande.


Nu slog jag dock över på SVT när 18 länder redan hade röstat. Jag började leta efter den svenska flaggan från slutet på resultatlistan och uppåt. Jag kollade genom alla rader men hittade ingen svensk flagga. Då kollar jag en gång till och får se vår flagga i en mycket behaglig position.


VA FAN VI LEDER JU!!!


Tyvärr höll inte "Popular" ända in i mål, men en tredjeplats tycker jag Eric Saade och Fredrik Kempe ska vara jättestolta över! Efter finalen släpptes också resultaten från semifinalerna vilket också var till Eric och Fredriks fördel. Placeringar:


Semi 1

1:a Grekland

2:a Azerbaijan

17:e Norge, som var finaltippat av nästan alla tror jag


Semi 2:

1:a SVERIGE!!!

2:a Danmark


Segrarna som nästa år tar emot Europa i Baku:


En hedrande tredjeplats:





 
 
Jaana

Jaana

15 maj 2011 11:17

Ja, jag missade ju tyvärr själva spänningen i ESC. Orkade inte hålla mig vaken :(

Kram!

http://jaanasgottoblandat.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 13 maj 2013 14:29

I helgen har det kläckts sju små dunbollar här hemma.         Mirack är väldigt betuttad i dem. :-)                                                              ...

Av Karina - 2 maj 2013 20:45


Idag fyller Mirack år. Han har uppnått pensionsålder, den aktningsvärda åldern 10 år! Än finns det dock fart i den gamla pälsen, denna film tog jag idag. :-)       Idag blev det god födelsedagsmat; filmjölk, slanggurka och vaniljmunk....

Av Karina - 12 december 2012 12:00

Idel tolvor... Det gick tyvärr inte att ställa in tiden 12:12 på bloggen, endast jämna kvartar kan man ställa in.   Detta är sista gången under vår livstid som detta datum kommer att inträffa. Nästa gång blir om 100 år; 12 december 2112. Det är j...

Av Karina - 2 december 2012 16:21

  Just nu gräddar jag två lussebullar. Jag har inte bakat dem själv, jag bara gräddar färdigt dem. Idag köpte jag nämligen två lussekatter på en julmarknad. Sambon tycker inte om saffran så jag brukar inte baka lussekatter till mig själv, utan jag ...

Av Karina - 2 december 2012 12:41

ROLIGA JULPAPPER:     www.scenicreflections.com iPad Walls ...

Skapa flashcards