vovvarochvavar

Alla inlägg den 27 april 2011

Av Karina - 27 april 2011 18:52

Puh!  Jag har tärnat upp nästan 1 kg blodpudding som ska torkas. Torkad dito är perfekt som hundgodis. Har man en jycke som har allergier vill man inte prova nya mat- och godissorter i onödan.


Att säga att Mirack tycker om torkad blodpudding är årets understatement.

Han Ä-L-S-K-A-R sin blodpudding.


Det finns bara en nackdel med det. LUKTEN som sprids i huset när man torkar det. Som barn älskade jag blodpudding, men nu som vuxen kan jag inte ens känna lukten av det, det vänder sig i magen. Än mindre försöka äta det. Lika med pannkaka. En favvis som barn, nu tål jag inte ens lukten. Har inte ätit pannkakor eller blodpudding på mååånga år...


Jag och sambon passade på att kratta av ena gräsmattan igår. Vi har ju sju små befjädrade mossrivare och lövsprättare. Bara att tacka och ta emot. Hm, undrar om man kan lära hönsen att klippa gräset också? :-)


Nu håller jag på att städa i pensionärskuvösen (altanen) men det är ack så hett därinne just nu, har tagit vätskepaus.




Ovido - Quiz & Flashcards