vovvarochvavar

Alla inlägg under mars 2011

Av Karina - 12 mars 2011 19:06


Vilket långt ord. Ikväll gäller det i alla fall! Vem/vilka tror ni vinner? Jag tror att Swingfly och The Moniker kan hamna bra till, men att det står mellan Eric Saade och Danny. Många tror att Danny vinner, men jag tycker Saades låt är bättre. Shirleys Angels och Sebastian borde ha varit i final tycker jag. Enligt Betsafe så gillade genrepspubliken Eric Saade bäst.


En blogg från en reporter på plats i Globen:

http://marko-saavala.blogspot.com


Bilden lånad från www.betsafe.com




Av Karina - 10 mars 2011 22:13


Det här är en av mina absoluta favoritlåtar. Lyssna på steel guitaren, den är helskön!


Sleep walk skrevs ursprungligen av bröderna Santo och Johnny Farina, och det är de som framför den här. Deras version är också med i filmen La Bamba, som handlar om Ritchie Valens alltför korta liv.


Bland annat Ventures, Shadows och Spotnicks har fått stora hits med deras respektive cover på sleep walk.



Vad tycker ni om den?

Av Karina - 10 mars 2011 22:10


Den här låten är bra tycker jag.



Av Karina - 8 mars 2011 14:36


Även också internationella qvinno-dagen.


Att äta en semla just idag känns ju inte så märkvärdigt, de har ju funnits ute i handeln sen före trettonhelgen. Jag funderade på att baka ett par egna semlor, de man köper i butik/kondis brukar vara så torra när man väl ska äta dem.


När jag var liten trodde jag att denna dag hette fettis-dagen, och inte fet-tisdagen. Det vore kanske praktiskt med en fettis-dag. Då får man se ut hur man vill utan fördomar.

Av Karina - 4 mars 2011 22:50


Jag har länge trott att Figge, Tina och Frank skulle slåss om de två finalplatserna, och så åker Figge ut redan nu, och hamnar dessutom i duell med Frank!!! I och för sig var ju Figge skadad ikväll men ändå. Vilken dunderskräll alltså!!!


Mirack ligger i soffan och slappar, mätt på korv och nöjd efter att ha bastat.


Fredrik "Figge" Norling och Oksana Spichak. Bilden lånad från www.tv4.se

Av Karina - 1 mars 2011 21:22


Så har ÄNTLIGEN januari och februari passerat förbi, de mest onödiga månaderna på hela året. Det blir ljusare på kvällarna och penséplanterings-säsongen känns inte alltför fjärran. Mirack byter kläder så det står härliga till. Polardräkten ska av till förmån för en sommarlättare svid. Han ser väldigt tufsig ut just nu. Man kan borsta ur honom en massa päls, sedan säger det FVOPP och sedan ser han ut som en kaveldunsexplosion igen. Hans så normalt tjocka svans är nu bara en skugga av sitt forna jag, tjockleken är nästan halverad... Han får flytande B-vitamin året om, det brukar korta ner fällningsperioderna, men de känns evighetslånga i alla fall. En av vårens nackdelar.


Jag skulle vilja prova att göra något av pälsen. Krävs dock en massa förbehandling i form av tvätt.


Något sånt här kanske?


Bilden lånad av Götåkra Brukshästar.


Ovido - Quiz & Flashcards