vovvarochvavar

Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

Tålamod - en dygd

Av Karina - 18 februari 2011 19:28


Mirack håller just nu på att gå upp i limningen. Vi kom hem vid 18.30-tiden, och då slog sambon nästan direkt igång bastun. Mirack var med och kollade, och vart vi sen gick i huset kom han springande och trodde att det var bastudags.


Nu sitter han i tvättstugan och piper (läs skriker) emellanåt medan husse grejar därinne. Miracks tycks tro att bastun blir varm fortare om han tjuter lite. Han sitter som på nålar och tittar förväntnsfullt på bastudörren. Han älskar att basta. Han känner ju så väl igen tecknen som betyder att bastning är på gång, man märker så tydligt på honom att han vet vad som är på G.


Själv väntar jag på Let´s Dance. Jag måste ju se om någon har denimkjol! :-)))



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 13 maj 2013 14:29

I helgen har det kläckts sju små dunbollar här hemma.         Mirack är väldigt betuttad i dem. :-)                                                              ...

Av Karina - 2 maj 2013 20:45


Idag fyller Mirack år. Han har uppnått pensionsålder, den aktningsvärda åldern 10 år! Än finns det dock fart i den gamla pälsen, denna film tog jag idag. :-)       Idag blev det god födelsedagsmat; filmjölk, slanggurka och vaniljmunk....

Av Karina - 12 december 2012 12:00

Idel tolvor... Det gick tyvärr inte att ställa in tiden 12:12 på bloggen, endast jämna kvartar kan man ställa in.   Detta är sista gången under vår livstid som detta datum kommer att inträffa. Nästa gång blir om 100 år; 12 december 2112. Det är j...

Av Karina - 2 december 2012 16:21

  Just nu gräddar jag två lussebullar. Jag har inte bakat dem själv, jag bara gräddar färdigt dem. Idag köpte jag nämligen två lussekatter på en julmarknad. Sambon tycker inte om saffran så jag brukar inte baka lussekatter till mig själv, utan jag ...

Av Karina - 2 december 2012 12:41

ROLIGA JULPAPPER:     www.scenicreflections.com iPad Walls ...

Skapa flashcards