vovvarochvavar

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Karina - 18 februari 2011 19:28


Mirack håller just nu på att gå upp i limningen. Vi kom hem vid 18.30-tiden, och då slog sambon nästan direkt igång bastun. Mirack var med och kollade, och vart vi sen gick i huset kom han springande och trodde att det var bastudags.


Nu sitter han i tvättstugan och piper (läs skriker) emellanåt medan husse grejar därinne. Miracks tycks tro att bastun blir varm fortare om han tjuter lite. Han sitter som på nålar och tittar förväntnsfullt på bastudörren. Han älskar att basta. Han känner ju så väl igen tecknen som betyder att bastning är på gång, man märker så tydligt på honom att han vet vad som är på G.


Själv väntar jag på Let´s Dance. Jag måste ju se om någon har denimkjol! :-)))



Av Karina - 18 februari 2011 14:03


Vilken konstig dröm jag hade i natt! Jag drömde att jag var med i Let´s Dance. Jag och min danspartner har övat mycket så vi tror vår jive sitter. På fredagskvällen när programmet skulle börja kunde jag fotrfarande inte hitta rätt kjol till dansdräkten. Vårt danspar hade röda kläder, och jag letade febrilt efter min röda kjol, men den var försvunnen. När dansparen ropades ut i början av programmen fick min danspartner gå ut själv. Till slut fick jag ta en lång blå denimkjol som inte alls passade ihop med våra övriga kläder. När vi väl skulle dansa så ropar speakern plats på golvet...i en jive... Det är DÅ som jag kommer på att vi även ska visa vals och foxtrot i jiven, och det har jag inte dansat ett steg av i hela mitt liv. Hur ska jag kunna övertyga domarna att jag kan dansa dessa två danser???


Sen vaknar jag innan jag får reda på hur dansen blev. Det var en sån där dröm som man minns i flera timmar efteråt. De flesta drömmar brukar försvinna nästan direkt när man vaknat.


Vad betyder denna dröm? Någon som är bra på drömtydning? Det betyder säkert att jag INTE får missa Let´s Dance ikväll? :-)




Ovido - Quiz & Flashcards