vovvarochvavar

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Snyft...Adjö, Tom Barnaby!

Av Karina - 23 januari 2011 17:00

  

Ikväll visas det sista avsnittet av Morden i Midsomer med John Nettles som kommisarie Tom Barnaby. Hädanefter blir det hans kusin John Barnaby som ska lösa mordgåtor.


John Nettles säger själv att han vill sluta innan han blir för gammal, och i Skavlan sade han skämtsamt att hans fru Joyce Nettles tyckte att han tillbringade mer tid i sängen med mrs Barnaby än med mrs Nettles...


Hans fru Joyce (ja, så heter ju även Tom Barnabys fru i serien) var den som castade John för serien.


Jag hade hoppats att serien skulle sändas med John Nettles i MÅÅÅNGA år till. Tom och Joyce Barnaby skulle så småningom efter hans pension fortsätta lösa mordgåtor från sin lilla lummiga stuga.


Men men, det blir säkert bra med den nya Barnaby också, när man vant sig.


Det är förresten lustigt att det fortfarande finns folk att ta livet av i grevskapet Midsomer. I vissa avsnitt stryker så många som fyra personer med, mördade av tre personer. Hälften av invånarna blir mördade av den andra halvan som numera sitter på kåken...


Ikväll blir det nostalgikänslor för det "sista" avsnittet av en de bästa TV-serier som någonsin visats!


  

Jane Wymark (Joyce), John Nettles (Tom) och Laura Howard (Cully).

 
 
Chrissie

Chrissie

23 januari 2011 18:46

Kan inte annat än att hålla med dig! Är verkligen vemodigt att det är sista avsnittet med Nettles. Även om det kan bli spännande deckare med kusinen, så tror jag aldrig att det blir samma Morden i Midsomer!! Ja visst är det ett under att det fortfarande finns levande individer kvar i Midsomer. Snacka om tät brotslighet;-P
Kl 21 sitter vi bänkade!!!!
:-)

http://dromisar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 13 maj 2013 14:29

I helgen har det kläckts sju små dunbollar här hemma.         Mirack är väldigt betuttad i dem. :-)                                                              ...

Av Karina - 2 maj 2013 20:45


Idag fyller Mirack år. Han har uppnått pensionsålder, den aktningsvärda åldern 10 år! Än finns det dock fart i den gamla pälsen, denna film tog jag idag. :-)       Idag blev det god födelsedagsmat; filmjölk, slanggurka och vaniljmunk....

Av Karina - 12 december 2012 12:00

Idel tolvor... Det gick tyvärr inte att ställa in tiden 12:12 på bloggen, endast jämna kvartar kan man ställa in.   Detta är sista gången under vår livstid som detta datum kommer att inträffa. Nästa gång blir om 100 år; 12 december 2112. Det är j...

Av Karina - 2 december 2012 16:21

  Just nu gräddar jag två lussebullar. Jag har inte bakat dem själv, jag bara gräddar färdigt dem. Idag köpte jag nämligen två lussekatter på en julmarknad. Sambon tycker inte om saffran så jag brukar inte baka lussekatter till mig själv, utan jag ...

Av Karina - 2 december 2012 12:41

ROLIGA JULPAPPER:     www.scenicreflections.com iPad Walls ...

Ovido - Quiz & Flashcards