vovvarochvavar

Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Bara en vecka kvar till julafton!!!

Av Karina - 17 december 2010 20:00


Bara en vecka kvar till julafton, och jag är fullständigt lugn. Många flänger nästan livet ur sig för att få den perfekta julen. Varför? Det är väl i och för sig upp till var och en hur mycket man vill lägga ner på julen. Vi brukar ta det lugnt i min och sambons släkt. Rätterna på julbordet har minskat i antal genom åren, det räcker till ändå. Vi köper inga dyra julklappar till varandra heller. När man var liten så var ju födelsedag och speciellt julen det bästa på hela året. Jullov, åka pulka, göra snögubbar och snölyktor, julklappar, godis, god mat osv.


Jag är en av få jag känner som inte vill/behöver ha någon julskinka på julbordet. Jag har inget emot julskinka men jag kan lika gärna vara utan den också. Ett måste på julbordet är dock hemgravad lax och lagrad julmust. Har man druckit lagrad vill man inte ha "vanlig" julmust. Om vi köper en back med must idag som ska lagras så ska den inte drickas förrän tidigast 2012. Musten vi dricker i år är således inköpt senast 2008. Vi brukar ha vanlig must också, men lagrad är överlägset godast.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 13 maj 2013 14:29

I helgen har det kläckts sju små dunbollar här hemma.         Mirack är väldigt betuttad i dem. :-)                                                              ...

Av Karina - 2 maj 2013 20:45


Idag fyller Mirack år. Han har uppnått pensionsålder, den aktningsvärda åldern 10 år! Än finns det dock fart i den gamla pälsen, denna film tog jag idag. :-)       Idag blev det god födelsedagsmat; filmjölk, slanggurka och vaniljmunk....

Av Karina - 12 december 2012 12:00

Idel tolvor... Det gick tyvärr inte att ställa in tiden 12:12 på bloggen, endast jämna kvartar kan man ställa in.   Detta är sista gången under vår livstid som detta datum kommer att inträffa. Nästa gång blir om 100 år; 12 december 2112. Det är j...

Av Karina - 2 december 2012 16:21

  Just nu gräddar jag två lussebullar. Jag har inte bakat dem själv, jag bara gräddar färdigt dem. Idag köpte jag nämligen två lussekatter på en julmarknad. Sambon tycker inte om saffran så jag brukar inte baka lussekatter till mig själv, utan jag ...

Av Karina - 2 december 2012 12:41

ROLIGA JULPAPPER:     www.scenicreflections.com iPad Walls ...

Ovido - Quiz & Flashcards