vovvarochvavar

Alla inlägg den 28 november 2010

Av Karina - 28 november 2010 21:33


Har varit en sväng och tittat på julskyltningen idag. Jättemysigt med julgranar och marchaller. Inte fullt lika mysigt med isvindar dock. Jag som ALDRIG brukar frysa inomhus har nu varit kulen hela kvällen. Jag kanske håller på att bli gammal? Jag föredrar ca 19 grader som inomhustemperatur, det är lagom. Nu var det 23 grader i köket och jag fyser ändå. Det är åldern...


En som både älskar vinter och värme är Mirack. I fredags bastade han och husse. Mirack låg på golvet i bastun och grymtade sådär som han gör när han är riktigt nöjd!


Min bror skojade en gång och sade "Varför får just ni tag i alla udda hundar?" Vi har haft en som blev besatt av drag racing, två som älskar att basta, alla tre har varit extremt vatten- och motorfanatiska och en av dem älskade att få stryk av katter! Vi har dessutom haft ett ankpar som kommit springande i full fart när de hörde att man startade amerikanaren eller gräsklipparen. De kanske ville åka med..?


När första snön kom så var Mirack ute i snön och lekte med däcket. Han sprang och rullade och drog det i orörd snö så det såg ut ungefär som om någon kört enhjulig bil på fyllan på gårdsplanen, av hans efterlämnade spår att döma. Han brukar slänga upp däcket som ett halsband och ta ett ärevarv med det.


Konstiga djur? Näää... :-)


  

Ovido - Quiz & Flashcards