vovvarochvavar

Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Miracks flyttelsedag

Av Karina - 26 september 2010 22:58


Hej! Nu var det ett tag sen jag bloggade. Kul att man är saknad på bloggen! :-)


Jag har väl inte sysslat med någonting speciellt, fast jag tycker att jag haft fullt upp. Vävningen har börjat igen efter sommaruppehållet, kul att träffa alla igen!

Jag kämpar på med min stora drällduk. På jobbfronten intet nytt. Jag har stämplat ut och hamnat i aktivitetsgaranti. Jag har fått en jobbcoach (har haft det förut också) som jag träffar en dag i veckan. Fick ett avslag i fredags på ett jobb som jag verkligen ville ha, som jag är nästan bombis på skulle ha passat mig. Men men, bara att söka vidare.


Idag är det exakt fem år sedan som Mirack flyttade hem till oss, han var två år då. Då hade vi vår gamla tik Laijka. De kom (oftast) överens. Hon tog genast på sig rollen som hans uppfostrare. Hon var på honom i ett så fort han gjorde något som hon visste att man inte fick göra. Hoppa på folk, skälla vid dörren osv. Hon tyckte inte heller att han fick väsnas och pipa när han blev glad... Och hon blåvägrade totalt att släppa in honom i hönshuset! Hon sade ingenting, hon bara satt som en stor stoppkloss i dörrhålet, så han fick vackert vänta utanför. Laijka ler nog där hon är nu när hon ser hur mycket Mirack tycker om hönsen.


  

Här har hönsen fått lite bröd. En av hönorna ser väldigt stor och lurvig ut... Hönan Laijka. :-)


Mirack har kommit på att man kan få hönsen att gå i olika riktningar genom att gå bakom dem. En dag vallade han in samma tupp under bilen flera gånger, ut på andra sidan och tillbaka in under bilen. En annan dag vallade han ett gäng runt runt flera varv runt vinbärsbuskarna. Varför har man aldrig kameran med sig då?


Idag har vi varit på en marknad och kikat lite. Jag har köpt lite (?) pärlor eftersom jag gillar att göra smycken. Mirack var med på marknaden. När vi kom dit så lade han av ett illtjut av glädje. Folk vände sig om och glodde, trodde väl han ville döda någon. Vi mötte en karl med en schnauzer. Hundarna tittade knappt  åt varandra, karlen ropade NEJ NEJ och slet iväg sin hund. Öööh?

Mirack hälsade på en dvärgpinscher, men de flesta sliter iväg hundar och ungar när man kommer med en schäfer. Laijka brukade alltid vara med ute på marknader och så. Hon lät också mycket. Hon lade av ett par glädjeskall på en hantverksmässa en gång. Då kom en tant med blått (!) hår fram och sade att "Nu måste ni åka hem med hunden för han är så varm". Vi hade varit där i ca 2 minuter..!


Mirack har somnat gott nu efter en marknadsdag. Han har haft en aktiv helg, igår var han med på grillfest. Många att hålla reda på då. Och så många som man kan bli klappad av och samtidigt stryka av sig sin fällpäls på! :-)


Han gnagde en stund på sitt "flyttelsedagsben" nu på kvällen, sen slocknade han på sin plats i soffan! :-)


    

Visst har nosen blivit lite grå och morrhåren börjar vitna, men energin är det inget fel på!

 
 
Chrissie

Chrissie

27 september 2010 08:49

Ja hua, visst går tiden alldeles för fort när det gäller sina fyrfota. Kan inte fatta att mitt lilla yrväder har blivit över året. Tur eller otur så beter han sig dock fortfarande som en ouppfostrad liten valp;-D
Kul att du är tillbaka i bloggvärlden och hoppas och lycka till med att hitta drömjobbet!

http://dromisar.bloggagratis.se

 
Karina

Karina

27 september 2010 12:20

Tack tack!

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jaana

27 september 2010 13:55

Hej Karina!

Kul att du har börjat blogga igen :)

Kram!

 
Therese

Therese

14 oktober 2010 09:25

Är så otroligt glad att Mirack fick flytta hem till er, efter alla omständigheter. :) Ge han en stor kram från mej!!

http://haksberg.blogg.se

 
Karina

Karina

27 oktober 2010 00:22

Tack Therese, det värmer! Han ska absolut få en kram!

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 13 maj 2013 14:29

I helgen har det kläckts sju små dunbollar här hemma.         Mirack är väldigt betuttad i dem. :-)                                                              ...

Av Karina - 2 maj 2013 20:45


Idag fyller Mirack år. Han har uppnått pensionsålder, den aktningsvärda åldern 10 år! Än finns det dock fart i den gamla pälsen, denna film tog jag idag. :-)       Idag blev det god födelsedagsmat; filmjölk, slanggurka och vaniljmunk....

Av Karina - 12 december 2012 12:00

Idel tolvor... Det gick tyvärr inte att ställa in tiden 12:12 på bloggen, endast jämna kvartar kan man ställa in.   Detta är sista gången under vår livstid som detta datum kommer att inträffa. Nästa gång blir om 100 år; 12 december 2112. Det är j...

Av Karina - 2 december 2012 16:21

  Just nu gräddar jag två lussebullar. Jag har inte bakat dem själv, jag bara gräddar färdigt dem. Idag köpte jag nämligen två lussekatter på en julmarknad. Sambon tycker inte om saffran så jag brukar inte baka lussekatter till mig själv, utan jag ...

Av Karina - 2 december 2012 12:41

ROLIGA JULPAPPER:     www.scenicreflections.com iPad Walls ...

Ovido - Quiz & Flashcards