vovvarochvavar

Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Karina - 18 juli 2010 11:29


Igår var jag på loppis då det började mullra litegrann på avstånd. Sen kom slagregnet. Jag åkte vidare till affären. Bäst som jag går därinne så slocknar ljuset, strömavbrott. Eftersom jag handlar där ofta så hittar jag hyfsat därinne, så jag och flera andra gick runt och lyste med mobiltelefondisplayen för att se vad vi gjorde. Tänkte att strömmen kommer väl tillbaka snart. Då kom personalen och skickade ut oss och stängde affären, ingen kunde ju betala i kassan. Allt måste ju scannas oavsett om man betalar kontant eller med kort.

Begav mig så till mataffären bredvid för att handla grönsaker så länge. Där var det samma sak! Flera affärer, macken och rödljusen utanför var nersläckta! Tydligen även runtomkring i privathushåll fick jag veta senare.


Åskan har säkerligen slagit ner i nåt elverk som styr det där. Jag tyckte inte det åskade hårt alls, men elverket kan ju ligga en bit bort där det åskat hårdare. Sen räcker det ju med en enda åsksmäll för att ställa till det.


Strömmen kom tillbaka efter ca 40 minuter, så då återvände jag för att pröjsa för grejerna i min kundvagn som jag fått lämna inne i butiken i mörkret.

  

Ovido - Quiz & Flashcards