vovvarochvavar

Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Nu börjas det!

Av Karina - 31 maj 2010 14:29


Jaha! Mirack har haft årets första fästing. Klappade honom på ryggen och masserade från nacke till svans, och kände en knöl. Tänkte, "Hur kan han ha en sån jättetova när han är så nyborstad". Det var ingen tova, det var en objuden gäst som av storleken att döma suttit sen dagen före. Han brukar aldrig ha fästingar så långt bak på ryggen, de sitter nästan alltid på huvudet, halsen, nacken och bringan. Han har inte så mycket ull på ryggen nu, men den fästing som tänker sig att bita sig fast genom ullen på hans bogar, den får ett tufft jobb... Vi använder fästingmedlet Frontline, men nån fästing brukar de kunna få ändå.


Kyclingarna växer som bara den och de äter som hästar... Är det såhär att ha 18 shettisar? OK, inte riktigt kanske, men de har en glupande aptit. De har fått rejält med fjädrar. Har minsann försökt plåta dem, men det har bara blivit sudd. Ni kan aldrig tro vilken energi de har! :-)


Lovar att försöka återkomma med bilder.




  

 
 
Jaana

Jaana

31 maj 2010 22:48

Fyyy för fästingar... och andra kryp och insekter.

http://jaanasgottoblandat.blogg.se

 
Karina

Karina

1 juni 2010 15:12

Jaana:
Jag vet inte det jag...
Hellre 100 spindlar på altanen än EN orm på gräsmattan... Fyy!

Råttor, spindlar, flugor, möss, sniglar och övriga insekter kan jag se utan problem, men INTE ormar och snokar. :-(

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 13 maj 2013 14:29

I helgen har det kläckts sju små dunbollar här hemma.         Mirack är väldigt betuttad i dem. :-)                                                              ...

Av Karina - 2 maj 2013 20:45


Idag fyller Mirack år. Han har uppnått pensionsålder, den aktningsvärda åldern 10 år! Än finns det dock fart i den gamla pälsen, denna film tog jag idag. :-)       Idag blev det god födelsedagsmat; filmjölk, slanggurka och vaniljmunk....

Av Karina - 12 december 2012 12:00

Idel tolvor... Det gick tyvärr inte att ställa in tiden 12:12 på bloggen, endast jämna kvartar kan man ställa in.   Detta är sista gången under vår livstid som detta datum kommer att inträffa. Nästa gång blir om 100 år; 12 december 2112. Det är j...

Av Karina - 2 december 2012 16:21

  Just nu gräddar jag två lussebullar. Jag har inte bakat dem själv, jag bara gräddar färdigt dem. Idag köpte jag nämligen två lussekatter på en julmarknad. Sambon tycker inte om saffran så jag brukar inte baka lussekatter till mig själv, utan jag ...

Av Karina - 2 december 2012 12:41

ROLIGA JULPAPPER:     www.scenicreflections.com iPad Walls ...

Ovido - Quiz & Flashcards