vovvarochvavar

Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Går Anna till final ikväll?

Av Karina - 27 maj 2010 14:57

Ikväll är det dags för den andra semifinalen i Eurovision Song Contest, och Anna Bergendahl tävlar för Sverige med balladen "This is my life".


Vad tror ni? Går hon till final, eller kommer detta bli det första året i ESC:s historia som Sverige inte har sin låt med i finalen?


I den svenska finalen var det ingen låt som jag kände något speciellt för. Vinnarlåten var väl inte direkt min favorit  heller, men jag önskar henne lycka till ikväll. Jag har en känsla av att Sverige kan riskera att hamna utanför de 10 som går vidare. Skulle Sverige hamna i final tror jag på de lägre placeringarna. Det är många ballader i år, bland annat Azerbadjzan (som Anders Bagge skrivit låten till) är en av de segertippade. Tysklands mera poppiga låt likaså. Vill inte låta pessimistisk, men jag tror inte "This is my life" sticker ut så mycket. Om nu inte tittarna faller för de ljusstavar som publiken håller i under Annas nummer.


Jag har läst så mycket om ESC att jag inatt drömde om Sveriges framträdande i semifinalen:
Arenan var helt tom utan publik. Endast några byggarbetare och tekniker var på plats, i arbetskläder typ blåställ. Programledarna var dock uppklädda. Anna framförde sitt nummer bra. Hon bar en vit klänning, dock en längre och vidare än i svenska uttagningen. När andra refrängen började gick hon genom en portal på scenen. När hon kom ut hade hon en ställning på huvudet där det satt ett grått normalstort paraply fastsatt. Precis som en stor sån där paraplyhatt man kan köpa på marknader. Sedan gick hon och sjöng mellan två vattenkaskader som strilade från taket. Kan det vara Eric Saades framförande av Manboy som satt sina spår..?


Låter helt sjukt, jag vet. Tyvärr vaknade jag innan jag fick höra ett resultat. :-(


Hollands låt verkar vara en sån udda sak så att antingen älskar folk den eller också tokhatar de låten. Tydligen framfördes samma låt i flera olika tappningar under deras uttagning. Denna version vann...




När jag först hörde Danmarks bidrag trodde jag att de kunde ha en chans.


Vi får väl hoppas och hålla tummarna för Anna Bergendahl ikväll!



 
 
Chrissie

Chrissie

27 maj 2010 16:02

Jag som egentligen är världens schlager/Eurovisionnörd har i år inte hänt med alls. Tycker det är urtrist att allting är så uppdelat. Kanske börjar jag bli gammal, men det "var bättre förr". Ska ialla fall hålla tummarna för Anna, även om jag personligen inte alls är förtjust i låten. Trist om inte Sverige tar sig till finalen. På lördag blir det garanterad TV-afton och blir lite skoj, eftersom jag missat många länders låtar.

Spännande, spännande....

http://dromisar.bloggagratis.se

 
Jaana

Jaana

27 maj 2010 19:51

Jag har inte tittat på semifinalerna, utan jag väntar och ser på själva finalen. Jag har inte lyssnat på ett endaste bidrag, ja, förutom Annas då.
Så det ska bli spännande att höra låtarna... tror jag.
Kram!

http://jaanasgottoblandat.blogg.se

 
Karina

Karina

27 maj 2010 23:51

Chrissie & Jaana:
Är ni "insnöade" på ESC så rekommenderar jag definitivt bloggen i inlägget ovan. Finns roliga saker och bilder från kulisserna på ESC.

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 13 maj 2013 14:29

I helgen har det kläckts sju små dunbollar här hemma.         Mirack är väldigt betuttad i dem. :-)                                                              ...

Av Karina - 2 maj 2013 20:45


Idag fyller Mirack år. Han har uppnått pensionsålder, den aktningsvärda åldern 10 år! Än finns det dock fart i den gamla pälsen, denna film tog jag idag. :-)       Idag blev det god födelsedagsmat; filmjölk, slanggurka och vaniljmunk....

Av Karina - 12 december 2012 12:00

Idel tolvor... Det gick tyvärr inte att ställa in tiden 12:12 på bloggen, endast jämna kvartar kan man ställa in.   Detta är sista gången under vår livstid som detta datum kommer att inträffa. Nästa gång blir om 100 år; 12 december 2112. Det är j...

Av Karina - 2 december 2012 16:21

  Just nu gräddar jag två lussebullar. Jag har inte bakat dem själv, jag bara gräddar färdigt dem. Idag köpte jag nämligen två lussekatter på en julmarknad. Sambon tycker inte om saffran så jag brukar inte baka lussekatter till mig själv, utan jag ...

Av Karina - 2 december 2012 12:41

ROLIGA JULPAPPER:     www.scenicreflections.com iPad Walls ...

Ovido - Quiz & Flashcards