vovvarochvavar

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Lurvmajen

Av Karina - 26 maj 2010 11:33

Har kammat ur massa hår och framför allt ull ur Miracks päls igen. Så mycket päls som han tappat vid fällningen borde han vara flintis vid det här laget, men han tycks ta det från en aldrig sinande pälskälla...


                       


Nu är han slät och fin i pälsen, men vänta bara! Om fem minuter säger det PFOPP, och sedan sticker ullen ut igen som efter en kaveldunsexplosion!




 
 
Chrissie

Chrissie

26 maj 2010 22:21

Jadu, DET DÄR känns verkligen igen!! Visst är det underbart med evighetsgöra?!;-P Jag borstade min lillskit igår och fyllde en kasse. Kom nyss hem och inser att han är lika tovig som innan. Suck!
Tur att de är så underbara. Tänk att alltid kunna leva på charmen! :-D

http://dromisar.bloggagratis.se

 
Karina

Karina

26 maj 2010 22:58

Chrissie:
Idag var han "bara" lite tovig längst ut på byxorna och lite i svansen. I gengäld så var svansen smickfull med löv och pinnar när han kom in...

Apropå leva på charmen. I skafferiet har vi Miracks mat och hundgodis. Godisburken rasslar ju när man tar i den. Han brukar inte tigga, men man är bevakad från hans favoritplats i hallen när man rör rasselsaker i skafferiet. Ikväll skulle jag ta fram ett par spikar ur en låda i ett helt annat skåp. Kartongen rasslade ju så spännande. Mirack kom raskt och kikade runt hörnet och såg JÄTTESÖT ut. WOW, har matte och husse ett NYTT GODISSKÅP? Han fick ingen spik. :-)

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karina - 13 maj 2013 14:29

I helgen har det kläckts sju små dunbollar här hemma.         Mirack är väldigt betuttad i dem. :-)                                                              ...

Av Karina - 2 maj 2013 20:45


Idag fyller Mirack år. Han har uppnått pensionsålder, den aktningsvärda åldern 10 år! Än finns det dock fart i den gamla pälsen, denna film tog jag idag. :-)       Idag blev det god födelsedagsmat; filmjölk, slanggurka och vaniljmunk....

Av Karina - 12 december 2012 12:00

Idel tolvor... Det gick tyvärr inte att ställa in tiden 12:12 på bloggen, endast jämna kvartar kan man ställa in.   Detta är sista gången under vår livstid som detta datum kommer att inträffa. Nästa gång blir om 100 år; 12 december 2112. Det är j...

Av Karina - 2 december 2012 16:21

  Just nu gräddar jag två lussebullar. Jag har inte bakat dem själv, jag bara gräddar färdigt dem. Idag köpte jag nämligen två lussekatter på en julmarknad. Sambon tycker inte om saffran så jag brukar inte baka lussekatter till mig själv, utan jag ...

Av Karina - 2 december 2012 12:41

ROLIGA JULPAPPER:     www.scenicreflections.com iPad Walls ...

Ovido - Quiz & Flashcards