vovvarochvavar

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Karina - 12 maj 2010 23:25

Jag skrattade mig dubbelvikt första gången jag såg den här filmen!


Av Karina - 12 maj 2010 22:26

Idag har jag varit aktiv minsann!


Vi har gått över två av gräsmattorna med mossrivare, krattat, gödslat och slängt på gräsfrö. Nu är det bara två gräsmattor kvar...
Att kratta efter första rivningen är enkelt, då är mossan fluffig. Vid andra krattningen är det betydligt tyngre och vid tredje krattningen SKITDRYGT!


Dessförinnan ett träningspass på sjukgymnastens gym, så helst ville man bara softa i soffan när man kom hem.


Mirack har varit med och kollat mossbekämpningen så hans svans och mage fick saneras innan ingång. Han var så lagom fin ska jag säga, fullt med mossa och löv.


  


Jag vill se mina änglatrumpeter blomma NU. Den på bilden köpte jag som stickling på Tradera förra våren. Den blev hela 30 cm hög (!) och fick två blommor. Blommorna var nästan större än själva plantan... Den överlevde inte vintern så i år har jag en annan gul stickling. Hoppas jag får se den blomma.

Av Karina - 12 maj 2010 12:58

Att vara arbetslös är aldrig roligt. Att ha soprent på kontot när det är tre veckor kvar till nästa utbetalning är inte heller roligt. Omöjligt att lägga undan nåt är det också. När man betalt räkningar och handlat mat så är pengarna slut. :-(


Nä, man ska vara 22, ha 30 års arbetslivserfarenhet och inte se en dag äldre ut än 18!!! Där sprack det ju på alla tre punkter kan man ju lugnt säga!


Som jag ser det har jag två alternativ.

1. Gör det bästa av situationen.

2. Lägg dig i jordkällaren och deppa ihop, då går det åt mindre mat och glödlampor, det blir billigare så.


Jag väljer alternativ 1.


Alla tror automatiskt att ALLA arbetslösa är nere i nerverna för att de känner sig så värdelösa, iiiingen vill ha dem.


Så känner inte jag. För mig ligger inte problemet där. Mitt problem består i att jag inte kan få pengarna att räcka, fast jag snålar och handlar billigt, köper storpack när det är extrapris. Man blir ju inte precis rik på A-kassa, och det är ju inte meningen heller.


NÅGOT SOM JAG TYCKER ÄR LÖJLIGT:

Arbetssökare får ett helvete med A-kassan om man har deltidsjobb, det ska skickas in intyg på allt HELA TIDEN! De som bestämmer säger att det är för att uppmuntre arbetsgivare att anställa på heltid istället för deltid. SÅ JÄÄÄVLA LÖJLIGT OCH IDIOTISKT PÅSTÅENDE!!! DET SKITER VÄL ARBETSGIVARNA I!!!


Man söker de jobb man har kompetens för samt några till. Oftast får man inte ens ett "Nej tack och stick och brinn"- brev att de valt en annan sökande. Oftast söker man ju elktroniskt, vore det för mycket begärt att skicka en enkel reply, tack men nej tack?!?


Jag vet inte om jag har åldern emot mig eller som fördel, det beror på vilket yrke man söker.


TRO NU INTE ATT JAG TYCKER "ÅÅÅH VAD DET ÄR SYND OM MIG SOM ÄR ARBETSLÖS".


Jag bara undrar hur jag ska få det att gå ihop varje månad.


NÅGON SOM BEHÖVER ANSTÄLLA EN RECEPTIONIST ELLER SEKRETERARE???


Ovido - Quiz & Flashcards